onsdag 24 februari 2010

Två samtal idag

Samtal 1:

- Arla Kundcenter, Anna (eller vad hon nu hette)
- Ja, hej jag heter Suzzie och bor i Västerås. Jag köpte jordgubbsfil häromdagen, men den smakade bara som vanlig fil.
- Sista förbrukningsdagen, tack!
- 25 februari..
- Jaa, det stämmer. Det var den produktionen där man glömde att tillsätta jordgubbar.
- Okej?
- Ja, vi får be så mycket om ursäkt. Om jag får ditt namn och din adress så skickar jag checkar till dig som kompensation.
- Tack så mycket!

Samtal 2:

- Grumme Konsumentkontakt, Ingrid (eller vad hon nu också hette, är inte ens säker på att det var just konsumentkontakt hon svarade heller)

- Hej, jag ringer från en tvättstuga i Västerås och är jätteirriterad. Jag kom precis ner och hade plockat ur tvätten ur maskinerna, lade in en ny laddning och skulle precis tillsätta tvättmedel när jag såg att...

- Ursäkta, jag hör lite dåligt nu.
- Ja, jag är i tvättstugan, kanske är dålig mottagning. Hör du bättre nu?
- La du i mer tvättmedel?
- Nej, alltså jag skulle starta nya maskiner, men i tvättmedelsbehållaren låg det kvar stenhårda "kakor" sedan jag laddade dem sist.
TYSTNAD
- Hallå är du kvar?!
- Ja, hallå. Ehh..om du tittar på undersidan av paketet så ser du fyra siffror, vill du vara snäll och läsa upp dem för mig.
- 9501..
- Mmm.. det var den tillverkningen som gick snett, vi har den rapporterad. Om inte vattentrycket är extremt hårt, så fastnar medlet i behållaren. Men du behöver inte kasta bort tvättmedlet, utan dosera det direkt i maskinen så fungerar det som vanligt. Naturligtvis kommer du att bli kompenserad, jag kommer skicka checkar. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för besväret!
- Ja, jag får tvätta om allting, men det är ju inte ditt fel.Tack för förklaringen och ditt trevliga sätt! Nu känner jag mig genast mindre irriterad.
- Ja, men jag förstår dig. Jag skulle också bli arg. Vad hette du, sa du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar