lördag 26 mars 2011

Hej, hej! Hallå dagboken!

Idag fick jag hämta cykeln. Mannen på verkstaden ringde och lyckades på ett vänligt sätt muttra fram att den var färdig. Jag tyckte att han var en hjälte och sa det till honom. Då fick han ett slags hostanfall som varade i några sekunder, lyckades få fram att han stängde klockan sjutton och att han inte tog kort. Sen la han på.

Efter att jag hade hämtat cykeln (nästan en vecka före utlovad tid) så fotade jag den-stora-snöhögen som finns i närheten och som jag brukar mäta våren med. Sen tog jag några bilder på en vide/sälgbuske med små ungjärpar och kom med detta att tänka på att påsken infaller sent i år (åtminstone den kristna) och att det beror på fullmånen, den metonska. Håhå jaja!

Jag passerade också min kära väns fönster och blickade snabbt in i hennes gamla vardagsrum där jag kunde skymta andra möbler än hennes. Tänkte att hon borde inte ha flyttat, eller jo, nu skulle jag inte vara sån, hon som trivs så bra i sitt hus. Men är det tillåtet att sakna, eller?

Dagens outfit: Svarta jeans, svart hoodie utan zip,  (luvtröja utan dragkedja) halvlång brun/svart jacka och ett par smått avvikande vita skor (med blå detaljer) från Adidas.

Dagens låt: Radio Gaga med Queen som spelades på Rockklassiker och fick mig att skratta högt när jag kom ihåg hur Fredde (Johan Rheborg) i Solsidan förväxlade Lady Gaga med Radio Gaga när han skulle försöka impa på Mickan i det sista avsnittet.

Dagens undran: Har jag influensasymtom eller är jag bara förkyld? Jag har ju ont i huvudet och lederna och det är inte det gamla vanliga.





















1 kommentar:

  1. jag saknaaaaar dig men tror inte jag saknar stan alla gånger..

    SvaraRadera