lördag 26 mars 2011

Jan-Boris Möller, kom tillbaka!

Ja, tänk det är snart ett decennium sedan som matlagningsprogrammet "Här är ditt kylskåp" gick på SVT med just Jan-Boris Möller som kock. Carolina Norén och Maria Borélius var programledare i varsin säsong, och tyvärr blev det bara totalt två.

För den som inte såg eller kommer ihåg det här programmet kan jag berätta att det gick ut på att kocken och programledaren åkte hem till en kändis. Det rotades i dennes kyl och skafferi och sedan skulle en trerätters-middag komponeras av Jan-Boris. Under tiden blev personen man besökte intervjuad i ett annat rum och nästan varje gång var denne kändis övertygad om att det inte skulle kunna göras någonting av sakerna som fanns hemma. Men Jan-Boris lyckades alltid, till och med hos Dr Alban, som typ bara hade senap.

Jag botaniserade lite i mitt kylskåp för en stund sen och konstaterade att det var en nära hoho-upplevelse, det vill säga nästan tomt, men fortfarande så att det går att fixa några middagar på egen hand. Ingen utmaning för J-B Möller med andra ord. Han skulle kunna göra fyra små rätter upphöjt i massor med innehållet i min kyl.


Jaa, vad säger man egentligen. Mest lök.

Utan Heinz Ketchup fungerar inte min tillvaro. Mjölk till gröten.

Pärer - som man säger i Hälsingland

En blandhylla

Hoppas att någon startar en Facebook-grupp om att vi vill ha tillbaka "Här är ditt kylskåp". Det finns många matlagningsprogram idag, men bara ett par stycken som sticker ut. 

Men Jan-Boris &Company stack definitivt ut först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar