fredag 2 oktober 2009

Dofter

Tänk om man kunde dokumentera de underbara dofterna från tvättstugors utsugsfläktar efter sina promenader! Jag som är en softener lover brukar på skoj göra sköljmedelsmannaprofiler efter vägarna och tänka vem som använder det märket och varför.

Mindre god arom är när att någon har lagt in fel plagg i tumlaren och det pumpas ut alldeles för-varm-luft-lukt över nejden. Det är ungefär samma lukt vissa singelkillar har omkring sig då deras skjortor blivit strukna med alldeles för hög värme. Det är svårt att föra en vanlig konversation med de här männen för jag får delade känslor som går in och stör. Ibland har jag lust att säga: "Men läs tvättinstruktionslappen för i helvete! Jag tror att din skjorta antagligen is made of 60 % bomull och 40 % polyester och då är det
inte läge att köra med tre prickar på strykjärnet."

En annan del av mig ser en glad, visslande man som likt Roland i Torsk på Tallin stått och strukit sin skjorta och sett fram emot helgen och en sådan kille vill man ju inte bli irriterad på. Kan ju inte
han hjälpa att det blev lite fel när han stod dagdrömde. Jag dansar hursomhelst inte med brända skjortkillar, där går gränsen.

I alla fall tog jag lite andra bilder på min walk about. Det är höst nu.









2 kommentarer:

  1. sussi on the land..3 oktober 2009 kl. 21:32

    åååh höst och vår i stan.. längta...

    SvaraRadera
  2. Jaaa. Så gåår det när man flyttar ut på landet. (fast jag vill ut till dig och grilla korv i din spis och ta en promme längs landsvägen)

    SvaraRadera