fredag 16 oktober 2009

Måndag till fredag, vecka 42 2009

Måndag: Jag tar en mastodontpromenad, är tacksam för varje steg, och går i takt med min musikblandning i mp3:n. Don´t Leave Me This Way med Thelma Houston hjälper mig att få upp ångan och vi vandrar upp bakom Prelaten, kommer fram bakom Kristiansborgsbadet, förbi Arosvallen, över gatan och klättrar upp mot Blåsbo.

Jag fotograferar hela tiden, men missar den bästa bilden för att jag är girig. Det ligger ett äpple snett framför mig, till vänster nere i en villahäck och det ser ut som att äpplet hade fallit och rullat dit för min skull. Jag böjer mig ner, plockar upp och luktar på det, sen biter jag en stor tugga. Tänker på att jag saknar min kompis som flyttat ut på landet och tar ett bild på hennes gamla lägenhet.





Tisdag: Jag åker buss till mamma för att vi ska vidare och hälsa på min son J och svärdotter E. På bussen sitter jag brevid en man i trettiofem-fyrtioårsåldern. Han snorharklar högljutt från City upp till Ormberget utan att genera sig, snyter sig sedan ordentligt mellan tummen och pekfingret och tittar på mig som om jag skulle veta vad han skulle göra av det där. Jag glor tillbaka och går strax av.

Min snälla mamma plockar fram saker som ungdomarna ska få oc
h vi åker sedan hem till dem och fikar. Jag ser att de har möblerat om sen sist och blir varm om hjärtat. Vi skrattar!

Onsdag: Det blåser, men jag tar ändå cykeln på en tur för att komma igen med "träningen". Har inte så ont idag heller och är tacksam. Yngsta dottern E kommer hem och huttrar, vi äter middag och tar sedan en promenad hem till min äldsta dotter H med make. Kastar mig på deras divan och blir serverad te. Lyssnar på H när hon berättar om en gubbe på jobbet, hon är så rolig. Vi skrattar!

Torsdag: Skriver ganska mycket idag och får lite gjort. Jag har inte så ont.


Fredag: Jag går ner och växlar in kronor till brittiska pund. Systerdotter F fyller år idag och hon ska få valuta i present. Hukar under paraplyet när jag går hem och det viker sig ut och in i blåsten. Tänker nästan slänga iväg det. Jag lagar spagetti och köttfärssås till middag och roas som alltid av min underb
ara dotter E vid matbordet. Hon imiterar folk så bra. Vi skrattar!

På kalaset är vi många och F har bakat allt som det bjuds på. Min mamma gillar familjens Wii och spelar bowling, min pappa skakar på huvudet åt nymodigheterna. Jag får en present i efterskott av min syster U, hon har köpt Mia&Klaras bok "Ska vi skratta eller gråta?" till mig, omslagspapperet är jättesnyggt och och jag blir så glad.




2 kommentarer:

  1. ååååååh stan.. mina fönster...SAKNAR DE , DOCK INTE HUndjäklarna utanför fönstret...

    SvaraRadera
  2. roligt att läsa, korta rader om varje dag. såg ut att vara en bra vecka, iaf det du har delat med dig om. kanske jag borde börja med, jag har en tendens att glömma så fort ibland.

    SvaraRadera