onsdag 7 oktober 2009

Bra killar på olika vis




Orkar inte skriva nåt nytt idag utan kopierar ett inlägg jag skrev för sju år sedan. Ville garva lite åt ett bra avsnitt från Hassan


Datum 2002-11-07


Ulf Lundell vill ha sina fans delad av en scenkant och inte ha en massa snubbar som har med sig porträtt på honom, eller är tatuerade med måsar eller vargar och kör med bar överkropp på hans konserter. Då blir Ulf nervös. Eller rättare sagt obehaglig till mods, ty han förstår inte varför.

Han har i och för sig också varit ett hängivet fan en gång, den gode Lundell. Stått och gapat och varit pinsam, älskat den på scenen. Så han
förstår det också på något vis, att fans beter sig så, men han blir ändå rädd liksom. Fulla grabbar som pratar mitt i ballader eller skriker "Uffe, börja supa!!" Hur kul är det?

Apropå förebilder, eller vad man nu ska säga, så har
Fredrik Lindström fått ett eget program, den gamle retorikern. Värsta språket, typ! Har man inte upptäckt honom i Hassan, Stockholmsdjävlar, som ståuppkomiker i Släng dig i brunnen eller dylikt, så kan man själv slänga sig i brunnen eller kanske läsa hans bok "Världens dåligaste språk". Så kolla "Värsta språket", lär en massa och roas på samma gång.

Ulf Lundell kommer hursomhelst hit i decenber och jag går nog och kollar igen. Jag brukar bara ropa att han ska köra "
Rom i regnet" och har inga andra konstigheter för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar