onsdag 9 december 2009

Tillbaka

Kan det verkligen vara så att jag har släktingar från finnskogarna i Värmland?

I natt fick jag en smärre chock då jag fann att min mormors morfar hade vandrat upp från Ekshärad, Hagfors med ett efternamn som tydligen var ganska vanligt bland "finnättlingar". Detta förklarar ännu ett sätt till min dragning med att ständigt vilja tala värmländska och/eller finska.


By the way, om man nu har en blogg skall man inte vara aktiv med denna då? Kan hända, men se jag har haft lite andra grejer för mig. Fått tapetserat, målat i vardagsrummet och har hållt/håller på att inreda detta.

I princip är de flesta av mina möbler och tyger recycl
ing stuff, från t ex Blocket, Tradera och Myrorna. Men nu behöver jag en Billy bokhylla till av det rödbruna slaget och tre "överhyllor" till dem. (så den som läser detta har något av detta till salu, så hojta till i "kommentarer") Vidare tänker jag bygga till en slags hylla över dörren så det blir en som en biblioteksvägg. Resten av rummet ska gå i samma tema som övriga lägenheten, dvs kaos möter ordning eller något sånt, i alla fall med en massa tavlor.







1 kommentar:

  1. Så mysigt det ser ut nu därhemma!
    Jag tänker passa på att skynda ner och få mig en kopp rykande gott kaffehos dig.
    Och berätta mera! Om nattens "chock" och de släktingar du börjar närma dig.
    Kram från torpet.

    SvaraRadera