torsdag 10 december 2009

Torsdag utan ärter och fläsk

Jag spelar nätpoker med en massa tomtar som sitter och fiskar, och de som lirar Texas Hold ém vet exakt vad jag talar om. Det är väldigt enerverande, men jag har bra musik i lurarna och med från min Pugh-spellista på Spotify.

"Jag heter Bo". "Här kommer Natten" är gamla favoriter (även om jag har många) och när Pugh avslutar "Dä ä bra, dä ä fint" med att säga "Aaa lä ä lä" med tjocka L, så får jag triss med mina pocketess när de träffar rivern och jag skrattar på bred västmanländska.

Här är förresten texten till "Föräldralåten" från albumet Pughish. Inspelad i april och maj 1970, med Jojje Wadenius på gitarr och bas, Janne "Loffe" Carlsson på trummor, samt Pugh Rogefeldt som skrivit all text och musik samt medverkar med sång, gitarrer och ljud. Tryck på pläjj nedan, följ med texten och sjöng med. (får användas till privat bruk, så jag är inte ute på några dumheter)




See the light come in the morning
See the light come in the mooooo...
See the light come in the morning

I see the light come in the morning
A look the light come in the morning
A look the light come in the morning

See the light come in the morning
See the light come in the morning

A look the light come in the morning
A look the light come in the morning

Jag är 18 bast, å jag har en morsa
som alltid ska lägga sig i
mina kärleksaffärer

Från ett års ålder upp till puberteten
ska morsor hänga sig på.
Det är väl OK, men säg vilken tjej
Vill ha min mamma till nån slags polis, va?

Hey, mama!
Keep your big mouth shut,
keep your big mouth shut.

Hey, mama!
Keep your big mouth shut,
keep your big mouth shut, (yeah)


Usch!

Min far, han har... inga drömmar kvar.
Jag drömmer mig bort när världen tycks för jävlig,
med krig och allmän dekadens

Då kommer min far, från drömmen mig tar
Med ord som: "Ja pojk, du rycker nog upp dig,
när du har fått gjort din lump å blitt karl. (Ja, det gör du!)

Hey, papa,
Keep your big mouth shut,
keep your big mouth shut,

Hey, papa!
Keep your big mouth shut,
keep your big mouth shut, (yeah)


Ohhhh!

See the light come in the morning
I see the light come in the morning
A look the light come in the morning
A look the light come in the morning
Men då sa Lasse (sudda, sudda, sudda sudda, sudda sudda, sudda)

Som solens sista strålar skola skina
Ska skymningen sukta sitt svar
Skön skökas stön
Ska sitta som spön
Sen svaret sakta skrider stor spalun

Bläääääh!

See the light come in the morning
I see the light come in the morning
A look the light come in the morning
A look the light come in the morning

See the light come in the morning
See the light come in the moohohohohohooooooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar