lördag 16 januari 2016

Svammel i etern - nu går vi pod-bananas

Nu ska vi äntligen till å `sta, Sussi och jag. Göra en podcast där det ska svamlas bland reflektionerna, fnissas och möjligtvis kommer vi också ula (ett annat verb för böla och liknande) en smula. 

Ämnen har vi så att det räcker, det har om inte annat visat sig när vi varit ute på våra roadtrips som ofta gått till inlevelsemuséet Verket i Avesta eller bara på väg mellan hit och dit med Sussis peruanska nakenhundar därbak i bilen. Det har även förekommit djupa samtal under hårt arbete ute i Lycksta där min namne bor, som vidare uppluckrats med sarkastiska kommentarer under siestan på verandan med varsin cig mellan fingrarna.

Sussi har dessutom haft spännande arbeten genom åren, bland annat som tv-makare och lastbilschaufför, medan jag har figurerat i poster som t ex mentalskötare och trappstäderska. Jag menar, vi har ju erfarenheter...

I alla fall har vi kommit fram till att våra resonemang och betraktelser även kanske kan intressera och roa andra. Eller inte. Hursomhelst så blev vi påhejade av ett par stycken som tyckte att vår idé om att prova detta nya (nåja) sociala media podradio (som det heter på svenska) var roligt. 

Så nu är det egentligen "bara" det praktiska kvar - nämligen att fixa gott ljud, försöka ses och prata in samtidigt och inte bara sitta och skicka filer till varandra. Slutljud och mix kommer i alla fall min dotter Erika att sköta om, så det känns tryggt.

Hur är det, tror du att du kommer att lyssna om podradion blir verklighet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar