tisdag 31 augusti 2010

31 augusti 2002 - åtta år tidigare
 

Jag var inne på taxfree-shopens hemsida och kollade varor till utresan och blev oerhört intresserad av ett par s k Evita Peron solglasögon. Ett par med heltäckta, svarta glas och klassisk design. För man måste ju tänka på sin nya image som "den där mystiska" som jag kommer att anta redan på flyget.

Och så hade de trevliga små paket, till exempel
"Balkongpaketet". Där man kunde finna en kortlek, en halva Gin, sex-pack longdrinks, jordnötter och ett behändigt litet schackspel med magneter för det överkomliga priset av 139 SEK. Jag vet inte, jag...

I lördags stod jag för övrigt med köpvideon "Glenn Killing på Grand - Lite sång, lite dans, lite naket" i handen.
Jag blev oerhört glad när jag hittade den och dessutom fann att priset endast var 59 kronor. Men ändå tvekade jag, blev dumsnål och lade tillbaka den, eller gömde ska jag väl erkänna.
Det är det som är bra med supermarkets, förutom att de nästan har allting som går att köpas så äger de också stora lokaler med allt sitt utbud och krims-krams,
att det är omöjligt för personalen att lägga märke till att det står en videofilm i hyllan för böcker.
 

De har ju fullt upp med att lägga tillbaka färskvaror som folk lagt överallt annat än de ska ligga. Speciellt när det är smakprovsdagar när människor skäms och ibland känner sig tvungna att slänga ner något i vagnen som de i alla fall senare smyger undan på batterihyllan.

Jag ska hämta hem Farbror Barbro och de andra redan i morgon. Så ge faan i den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar