måndag 23 augusti 2010

Datum 2001-08-23 - nio år tidigare

Utdrag från ett manligt samtal på OKQ8 Kopparbergsvägen
23 augusti  kl. 23.00

- Tjeeenare Rickard!
- Men tjena Marcus!
- Hur faan är det?
- Joodå, för fan!
- Har det blivit nå´golf då?
- Det har blivit några vändor, faktiskt.
- För mig med. Sju gånger hittills.

Och så följer en dialog på ca tre minuter med golftermer och prat om olika greeners förträffligheter. Inget av detta begriper jag mig på och kan därför inte dokumentera ordväxlingen.
 
- Jag blev farsa idag förresten, säger Rickard plötsligt.
- Åh fan, grattis! Vad roligt. säger Marcus.
- Javisst...
- Vad blev det för sort då?
- Det blev en Måns, faktiskt.
- Ja, ja...en grabb. Kuuul!
- Jamen, jag är så djävla trött. Han föddes tjugo i ett i natt och så kom jag hem klockan fem och sov två timmar så jag är helt sluuut.
- Ja, ja det fattar man väl.
- Men det var en djävligt häftig upplevelse i alla fall.
- Ja, det kan jag tro.
 
Nu är det Marcus tur att betala och därefter går han ut från butiken med orden:
 
- Får se om vi hinner ses på greenen innan vintern då!
- Absolut! svarar Rickard.

Jag blev helt förstummad, förvirrad, häpen, you name it!

Talar killar så här till varandra, jag menar avhandlar annat före innan man berättar att man blivit pappa? Eller råkade jag få höra något som inte hör till vanligheterna?

Jag måste nog fråga runt lite ---------->
 


<--------- Nu har jag frågat och ingen kille verkar tycka att dialogen var konstig. Nähe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar