lördag 15 augusti 2009

Då åker vi

Det är inte många bloggar jag följer längre, men en av dem är i alla fall Magnus Ugglas. I början av veckan berättade han att han brukade få krypningar av personer som ska dra vitsar. Denna företeelse har legat på hans Top tre-lista över saker som han ogillar mycket. Nu har Magnus Uggla själv blivit en sån som plågar sin omgivning med dåliga historier och går omkring och säger ´sa flickan (och andra vidrigheter) hela tiden.

Jag har alltid älskat fåniga vitsar, gags, fräckisar, så kallade poänglösa historier, busringningar och framför allt gamla ordstäv som
´sa flickan. Därför namnger jag min nya blogg på det viset och struntar i alla som tycker att den borde ha hetat ´sa kärringen i stället.

Min vän Per tyckte att
´sa flickan lät lite fräckt. Jag förstod inte riktigt vad han menade men han orkade inte utveckla så mycket vidare än att det gav vissa associationer, så vi släppte det. För övrigt är det Per som har skrivit "Om Suzzie" här till höger och det är jag mycket glad för då han har fångat flera sidor av mig, men framför allt att jag aldrig är likgiltig.

Och som blogveteran(?) väljer jag härmed att mitt lägga in ett mycket gammalt, men för mig ändå ett aktuellt inlägg eftersom VM i fridrott startar idag
.


Datum 2001-08-13
Höjdhoppsfinal för damer i går kväll/natt, Kajsa Bergqvist medaljhopp. Jag tittade tillsammans med sonen och jag var oerhört fascinerad. Sydafrikanskans koncentration med sina mystiska handrörelser var egentligen det som gjorde att jag satt kvar enda till 1.94 hoppet.

Älskar människor som är konstiga i sin koncentration! Oftast ser folk mest bara dumma ut när de koncentrerar sig med sina halvöppna munnar där tungan tynger ner underläppen. Jag vet inte, jag kanske själv ser ut så...

2 kommentarer:

  1. när jag var mindre och åkte skidor minns jag att vi brukade sätta oss i snön vid en backe och titta på folk som svishade förbi. Det var en stor kurva precis där vi satt och vi skrattade gott när vi såg folk svänga med tungan i munn när det skulle svänga med skidorna. Men jag ser likadan ut själv. :) Det är charmigt.

    SvaraRadera
  2. Helt enig, det är något groteskt neandertalarstuk över det hela. Tyvär så tänker jag själv med öppen käft har jag märkt. Kram/ Hasse Blomberg

    SvaraRadera