onsdag 26 augusti 2009

Resan är ett deluxe-arrangemang, det vågar jag påstå utan att överdriva


Roland var tankfull där han satt med sitt nyklippta och snart färdigslingade hår under hårtorken hos frisören. Han hade sett annonsen om "att hitta kärleken i Estland" och hoppades mycket på den här resan som han hade bokat.

"Jag tror att man måste våga chansa, bjuda på sig själv och så. Vara ärlig tror jag är viktigt. De är ju som vi, de är ju känsliga de också, då. Det svåra tror jag är att inleda en dialog och känna att man...att man kan ge och ta och så. Att de, eller att de förstår vad man säger för det första och så, men det är ju tolkar där kanske och så men.."

Och i morgon ska några av ungjärparna och jag också åka till Estland, men vårt mål är Tallin och inte Paldiski dit Percy lät bussa sina resenärer. En resa som enligt honom själv var en sofistikerad inramning på en mycket, mycket känslig verksamhet.

Så vill jag inte definiera vår resa, då
vi i stället har rekreation och shopping på vår agenda. Senast söndag kommer jag lägga ut en dokumentation som jag hoppas inte bara kommer handla om karaktärer såsom Jan Banan och Magnus som skriker otidigheter och tror sig vara guds gåvor till kvinnorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar