måndag 18 januari 2010

Ärente de ena, så äre de tredje, ´sa flickan och blödde näsblod

Ikväll innan jag skulle till att släktforska, så gick jag in på sr.se och valde Sommar i P1 med Jerry Williams. Jag älskar pod-radion där man kan välja och vraka bland teater, humor, en massa snack eller fakta. Ja, helt enkelt det som passar en för tillfället.

Vid detta tillfälle då jag skulle kolla efter en anfader från 1600-talet från Dalarna, så tyckte jag att Jerka (man får kalla honom så, det sa han också i programmet) skulle passa. Av upphovsrättsliga skäl är alltid musiken förkortad i pod-versionerna av Sommar, men det gjorde absolut ingenting då Jerry Williams var en skön berättare med en massa stories.

När låten
Johnny B Good med Chuck Berry gjorde entré och även avslutades efter några sekunder, tappade jag fokus och var tvungen att Youtuba olika versioner med artist och låt och hittade den här.





Så jag lade in den här och fortsatte sedan med Samuel Person i Ore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar