söndag 17 januari 2010

Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine (Full Version)

Efter en lång och lugn men ändå ganska händelserik helg vill jag runda av den med en av mina favoritlåtar innan sängdags. I stället för att öppna Spotify igen och trycka igång "Sweet Child Of Mine" med Guns N' Roses, så letar jag reda på dem på Youtube, men råkar på en skum liveversion.

Axl har en ful kjol på sig och uppknäppt skjorta, han skriker igång låten med några konstiga rader och så ramlar Slash in med ett tempo som inte stämmer och man tänker att här står det inte riktigt rätt till. Fascinerad av hela scenariot kan jag inte bara byta länk och lyssna på den officiella videon, utan jag spolar tillbaka
om och om igen till 3:21, (strax efter Slash's konstigt nog perfekta solo) där den annars så fantastiske sångaren misshandlar låten. Jag förstår inte vad som händer liksom.

Senare dansar också Mr Rose omkring i sitt kjoltyg och skriker wohoo oo, wohoo oo och det ser ut som om Killinggänget har hoppat in och gjort parodi på sig själva, men det är mer Jonas Inde än Robert Gustafsson som är Axl, men så fyra noll fyra in i låten solar Snygg-Slash igen.

En hel minut håller han på och lirar, bänder, leker och det är tur att ingen ser mig med min halvöppna mun med tungan som tynger ner underläppen. Drägglandes.

Sen precis efter solot (och min pose) hoppar Axl Rose fram som ingenting och sjunger "where do we go, where do we go now, where do we go" helt normalt. Vad var det där för gig, undrar jag, men ser inga uppgifter och går till den vanliga videon och rundar av söndagen som det var meningen från början.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar