måndag 25 januari 2010

Så kan det gå

"Da da da daaaaaa..." Musiken följer den vinnandes steg upp mot podiet, där hon eller han snart skall ta emot priset som bästa regissör/manusförfattare/producent/
skådespelare.

Man ser till att kameran inte släpper personens ansikte mer än när de zoomar in de anhörigas, som av rörelse stryker sina tårar från kinden. Då blir jag rörd och jag blir fullkomligt knäckt när det ska till att tackas.

Jag vill också tacka! Det är inte själva priset jag skulle få som skulle röra mig, utan TACKTALET. Åh, vad jag skulle tacka, höja armarna i luften med mitt erkännande, le stort och vägra sluta att prata. Detta apropå Guldbaggegalan i kväll och att rätt nominerade vann.

Vidare är reklamen borta på min sida. Jag fick ett mail där det stod följande: (och nu skämtar jag inte)

Hej !

När vi nyligen gick igenom våra uppgifter upptäckte vi att ditt
AdSense-konto har utgjort en betydande risk för AdWords-annonsörer.
Om vi låter ditt konto finnas kvar i vårt publicistnätverk kan våra
annonsörer skadas ekonomiskt i framtiden.
Vi har därför beslutat att inaktivera ditt konto.

Vi hoppas att du förstår att vi anser att denna åtgärd var nödvändig för
att skydda både våra annonsörer och andra AdSense-publicister.
Vi inser att detta kan medföra eventuella besvär, och vi tackar dig
på förhand för din förståelse och ditt samarbete.

Om du har frågor om ditt konto eller åtgärder som vidtagits
ska du inte svara på detta meddelande. Du hittar istället mer
information på
https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

Med vänliga hälsningar

Google AdSense-teamet

-----------------------------

Vad ska man säga? Jo, att jag inte tror ett skit på att det var
"Med vänliga hälsningar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar