torsdag 10 juni 2010

En ny tid

Efter åtminstone hundra föräldramöten, runt sjuttio utvecklingssamtal, åtskilliga luciafiranden och många "Den blomstertid nu kommer" har nu dagen kommit då det är slut på allt detta. I alla fall för mina barn och mig.

Det har varit en rolig, spännande, turbulent, lärorik (såklart) jobbig och fantastisk tid. En outtömlig källa av berättelser om de tre ungjärparna på äventyr i förskola och skola finns att förtälja till mina blivande barnbarn (och till andra som önskar lyssna)

Ty, i morgon tar mitt yngsta barn studenten
och sätter därmed punkt för friluftsdagar med matsäck, gympapåsar, läxläsning, gnäll om skolmaten, utlägg om snälla respektive dryga lärare och olika lov som gjorde att dygnen vändes och det blev svårt att somna "i god tid" när vardagen kom tillbaka.

Tack för den här tiden, mina älskade barn! Nu ska morsan förbereda sig för det nya och acceptera att det är färdigtjatat. Åtminstone om skolor.



1 kommentar: