söndag 6 juni 2010

Lappar

Tvättstugelappar har man ju sett en del genom åren och senast i höstas konfronterades jag faktiskt med en sån när någon hade skrivit och klistrat upp en lapp med följande rader i vår tvättstuga:

"Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tro att man inte kunde lämna sitt tvättmedel och sköljmedel kvar här utan att det skulle bli stulet, så nu måste jag säga att jag är besviken!"


Gu, vilken taskig fantasi, tänkte jag.


Ute i stugan på gemensamhetsinrättningarna s
itter det ett slags trivselhäfte inne på varje toalett. Det är en av stugägarna som tagit på sig redaktörsarbetet och skrivit lite matnyttigt om det ena och det andra. Häftet är några plastfickor som man har knutit ihop lite käckt. Texten är genomgående tråkig, förutom ett stycke som är så roligt att jag skrattar länge varje gång jag varit på Das Haus. Idag fotade jag texten, det blev inte så bra kvalitet trots att jag tog utan blixt, zoomade och krånglade, men den lyder i alla fall följande:

Förbud

Naturligtvis är det rökförbud, snusförbud, kattförbud
och hundförbud i toahusen. Är det någon som har idéer om om fler förbud som vi bör ha, så är det bara att kontakta undertecknad så skriver jag in det i nästa väggtidning.

Förutom överskriften har karln lyckats pressa in ordet förbud fem gånger i två meningar, men är ändå öppen för fler. Jag funderar starkt på att kontakta denne undertecknad och be att han tillägger sprit, sex, tal, sång, mat, fika och kanske väggtidningsförbud.
Eller neej, han kanske tror att jag driver med honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar